Sterk door samenwerking

Als seniorenorganisatie KBO maken we ons hard voor tal van belangrijke thema’s, zoals zorg, wonen en koopkracht. Ook met andere organisaties wordt de samenwerking gezocht.

Goes

KBO Goes is een vereniging met circa 450 leden.
KBO Goes bestaat dit jaar (2024) 63 jaar.

KBO-Goes organiseert ontspannings-, voorlichtings- en educatieve activiteiten voor haar leden en vaak ook niet-leden om de ontmoetingsfunctie inhoud te geven. Tevens is het behartigen van seniorenbelangen een belangrijke doelstelling. Belangenbehartiging gebeurt vaak samen met andere afdelingen op lokaal en regionaal niveau.

Van, voor en door leden

KBO is een vereniging van, voor en door leden. Net als de afdeling Goes zijn er onder de paraplu van KBO-Brabant meer dan 200 lokale afdelingen in heel Nederland in het Seniorennetwerk Nederland. Daar ontmoeten mensen elkaar, ondernemen ze activiteiten en behartigen ze lokaal de belangen van senioren. Duizenden vrijwilligers zetten zich in via KBO: bijvoorbeeld als belastinginvuller, ouderenadviseur, veiligheidsadviseur of tabletcoach.

Samen sterk

Voordelen KBO- lidmaatschap

Als u lid bent van de KBO, bent u lid van de grootste seniorenorganisatie van Nederland en van uw lokale KBO-afdeling. De KBO laat uw stem horen op alle niveaus: lokaal, regionaal en landelijk. We behartigen uw belangen op het gebied van gezondheid en zorg, mobiliteit en wonen, inkomen en koopkracht.
U profiteert daarnaast ook van de VELE VOORDELEN, waaronder: